marți, 8 decembrie 2009

Este de la AMD!


O zi linistita aparent, de luni... La scoala, dupa ora de informatica, Oana se plange ca:

- Fataaa! Pana si placa video de la calculatoarele astea vechi de 100 de ani (aproape :D) este mai rapida decat a mea. Trebuie sa fac ceva in sensul asta.

Cum era normal o intreb:
- Ce fel de placa video ai?

La care ea imi raspunde, la fel de normal:
- Nu stiu.

- Si ce placa vreti sa-ti iei? In plus de ce ti-ar trebui una mai rapida? Pentru ca o comparatie ca cea facuta de tine nu este tocmai concludenta. Placile video de la calculatoarele acelea sunt chiar rapide! In ciuda faptului ca au cam 100 de ani... Intreaba si Adina usor ironica.

- Trebuia sa tac! Stii bine ca nu ma pricep... Nu stiu cum e, nu stiu de care vreau, dar stiu ca imi trebuie. Nici solitaire nu merge bine!

- Asta e ceva! Rade...

Evident nici eu nu m-am putut abtine. Bine ca Oana nu este o persoana "suparacioasa" cum s-ar spune.

- Oricat as da! Pentru ca imi plac lucrurile de calitate...

- Oricat? Replica Adina in momentul urmator.

- Calitate? Sar si eu.

- Bani, Adina, bani. Oricati bani ar fi nevoie!

O privesc zambind.

- Da... bine, fie! Vine bunica-mea pe la mine saptamana viitoare si mi-a promis bani pentru o placa video. Evident ca nu stie nici ce e aia, nici cat ar costa. Asa ca pot sa-i cer mai mult... Nu?

- Daaa! Se aud 2 voci amuzate in acelasi timp (ale noastre).

- Auzi... dar cati ii ceri? O intreb inghiontind-o cu cotul.

- 25.

- Ce 25?

- Milioane vechi.

Privim cam uimite...

- Uite cum facem: Caut eu ceva pe net in seara aceasta si iti spun maine. Pana atunci ... relax! Relax, fato!

- Si eu de ce nu as cauta?

Cum era normal, Adina la fel de ironica:

- Ai putea incerca!

- Asta a fost o aluzie?

- Nuuu! Spun eu "speriata", oarecum (desi nu este tocmai cuvantul potrivit).

Vine profa. Intram la ora.

A doua zi, marti. Ajung la scoala, dar nu mai am rabdare sa inceapa orele o caut pe Oana prin toata scoala. O gasesc in sfarsit si strig de la distanta:

- Oanaaa! Am ce-ti trebuie!

Adica am gasit ce-ti trebuie, imi spun in minte. As vrea eu sa am.

- Da? Sa aud... Nu parea prea incantata.

- Este vorba despre cea mai noua placa video, ATI Radeon HD 5970.



- Asaaa... Spune de parca ar mai fi asteptat ceva.

- Oana! Nu ai auzit de ea? Este cea mai rapida placa video din lume la ora actuala! Si cred eu ca va ramane mult timp pentru ca oferă aproape 5 TeraFLOPS în putere de procesare graţie procesorului grafic ce reuneşte peste 3,200 procesoare de stream.

- Si cu ce ma ajuta pe mine asta?

- Mai Oana, o sa ai parte de cele mai de calitate jocuri. Cum multi dintre noi nu au avut vreodata. Majoritatea. Tu stii ce inseamna sintagma "din lume"? Este cea mai putrenica DIN LUME! Nu va mai trebui sa-ti faci griji ca va stagna imaginea in cele mai palpitante momente... sau chestii de genul.

- Stii ce eu ma prind cam greu, nu poti sa rezumi in cateva cuvinte? Cel mai mare sau important avantaj?!

- Ba da! Este de la AMD!

Zambesc. Zambeste si ea. Un "Il vreau!" i se poate citi pe fata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai o parere? Pozitiva,negativa? Nu conteaza! Spune-o!