marți, 1 decembrie 2009

Blogging self-managed vs. serviciu specializat (SaaS)


Eh bine, Blogging self-managed vs. serviciu specializat (SaaS) (Blogway). Este greu de facut o comparatie, evident mult mai greu de facut o alegere.

Inainte de toate trebuie avut in vedere: Pe de o parte sunt oamenii ce nu prea o au cu php, sql ... sau care pur si simplu nu vor sa se complice cu tot felul de erori, gasirea temelor potrivite, plugin-uri, setari etc. Insa pe de cealalta parte stau cei care prefera sa detina controlul asupra blogului personal, ca doar e "personal", cei care cred ca daca nu o fac cu mana lor nu va iesi bine sau poate doar cei carora le place sa se... implice (cu atat mai mult, cu cat au si cunostintele necesare)!
Astfel, persoanele care se regasesc in prima categorie au nevoie cu siguranta de serviciu specializat, iar ceilalti nu stiu ce probleme ar gasi la blogging self-manage. Concluzia? Serviciul SaaS de la Blogway este unul de...neinlocuit, dar trebuie sa recunoastem ca se adreseaza unei anumite categorii de persoane (sunt sigura ca domnii de la Blogway au avut acest lucru in vedere de la inceput)...

Acum, dupa ce am facut o introducere generala, a venit timpul sa vorbesc strict din punctul meu de vedere. Eu as spune asa: "Ce prefer? Un tort facut de mine sau unul gata facut, luat de la cofetarie?" Prima varianta presupune o anumita munca, timp irosit, dar si satisfactia ca este facut de mine si ca... daca acum nu a iesit cum as fi vrut, data viitoare imi voi da silinta sa fie mai bun si tot asa... A doua varianta ma tenteaza intr-adevar, dar daca nu este asa cum as fi vrut... oricum, asa ramane. Deci, pentru mine sigur este perfect Blogging self-managed, insa atunci cand vine vorba de erori si alte asemenea mi-as dori sa ma poata ajuta cineva...

Avantaje si dezavantaje prezinta ambele... Si anume:
Serviciu specializat (SaaS) - Avantaje:
- domeniu cumparat;
- un email propriu doar pentru mine si blogul meu;
- erorile de tot felul raman doar amintiri...;
- promovare (vezi aici);
- n-am nevoie de nici un fel de cunostinte tehnice (vezi tot in link-ul de mai sus);
- blogul imi poate deveni afacere (idem);
- siguranta;
- platesc, am dreptul sa ma plang;
- altfel ma vede lumea, domn`le;
- mai mult timp pentru mine si pentru blogul meu (unul dintre cele mai importante avantaje, spun eu).

Serviciu specializat (SaaS) - Dezavantaje:
- spuneam ca platesc ("platesc, am dreptul sa ma plang"), dar daca chiar as vrea ca blogul meu sa devina afacere...ar merita;
- se poate sa nu-mi placa... tema de exemplu (daca o fac eu, cu mana mea, sigur imi va placea);

"Self-manager" - Avantaje:
- economisirea banilor;
- alegerea exacta a ceea ce imi doresc;
- satisfactia ca este facut de mine.

"Self-manager" - Dezavantaje:
- trebuie sa am niste cunostinte tehnice;
- nu-mi rezolva nimeni eventualele erori;
- batai de cap date de alegerea temei perfecte, instalarea şi configurarea pluginurilor;
- sansele mult mai scazute ca blogul sa devina o afacere;
- problema timpului;
- trebuie sa ma descurc singura cu promovarea...

Sincer, nu ma asteptam ca serviciul specializat sa aiba atat de multe avantaje (privind la celalalt serviciu). Ar putea veni o vreme cand o sa am nevoie de asa ceva... Insa deocamdata raman la ideea mea! Blogging self-managed este suficient pentru mine.

PS: Daca ai planuri mari in ceea ce-ti priveste blogul nu ezita sa apelezi la serviciu specializat (SaaS), mai ales ca poti sa-ti pui toata increderea in orice vine de la Blogway. Adevarati profesionisti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai o parere? Pozitiva,negativa? Nu conteaza! Spune-o!